Workshop Djembé

Donderdagmiddag hebben de kinderen een workshop djembé gehad. Meer dan een uur waren de kinderen al trommelend aan de slag met verschillende ritmes. Een aantal kinderen had rode handen van het harde slaan om de djembés. Terwijl je eigenlijk niet hard hoefde te slaan voor een mooi geluid. De meneer die de workshop gaf, legde ook uit dat het uitmaakt waar je op het vel slaat. Dat bepaalt de klankkleur, de hoogte en het volume. Verder hebben de kinderen ontdekt dat de djembé uit Afrika komt en dat hij gemaakt is van het vel van de geit. Hij is helemaal met de hand gemaakt.
Wat hebben de kinderen genoten!

De geschiedenis van het masker

De leerlingen van groep 5/6 zijn maandagmiddag 10 februari naar Den Enghel gegaan. Daar kregen ze een presentatie over de geschiedenis van het masker, moesten ze een speurtocht maken om de sleutel tot het atelier van Iwaz te ontcijferen, waarna ze na een korte uitleg van Iwaz een fantasieneus van gips gingen maken. Wilt u nu het eindresultaat bewonderen? Dan moet u naar de optocht komen kijken, want daar zijn te zien!!

Kerstviering

Donderdagavond kwamen de kinderen in hun mooiste kerstkleding naar school. Iedereen had weer ontzettend zijn best gedaan om de lekkerste hapjes voor het kerstdiner te maken. Wat zag het er allemaal mooi uit en wat smaakte het lekker. Nadat we naar het kerstverhaal geluisterd en gekeken hadden, genoten we met z'n allen van een gezellig kerstdiner. Iedereen heel fijne feestdagen en een goed begin van het nieuwe jaar!

Mijn werk is mijn passie, mijn grootste drijfveer. Het is de reden dat ik elke dag weer doe wat ik doe. Mijn werk daagt me met elk nieuw project uit beter te worden en meer te bereiken.

Mijn werk is mijn passie, mijn grootste drijfveer. Het is de reden dat ik elke dag weer doe wat ik doe. Mijn werk daagt me met elk nieuw project uit beter te worden en meer te bereiken.

Mijn werk is mijn passie, mijn grootste drijfveer. Het is de reden dat ik elke dag weer doe wat ik doe. Mijn werk daagt me met elk nieuw project uit beter te worden en meer te bereiken.

Surprises

De kinderen (en hun ouders) hadden weer schitterende surprises gemaakt. Alle kinderen waren meer dan tevreden. Het was een heel gezellige dag!

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

We hebben allemaal een passie. Dit is de mijne! Ik besloot al jong voor mijn passie te gaan. En elke dag leer ik nog bij.

Fluorfeest

Maandag 18 november stond in het kader van het Fluorfeest. Zorg dat je opvalt in het verkeer! Dat doe je niet alleen met de verlichting en reflectie op je fiets, maar zeker ook met felle kleding die opvalt. De fietsen werden door onze verkeersouder Roy en twee politieagenten gecontroleerd op een goed werkend voor- en achterlicht, reflectie in de wielen, de trappers en reflectie aan de achterkant van de fiets. De kinderen die hun fiets ter controle meegenomen hadden, kregen van de politieagenten een reflector voor in hun spaken. 
Alle kinderen van groep 4 t/m 8 kregen een smiley sleutelhanger.

Culturele avond

Een impressie van de kunstwerken tijdens de culturele avond

De film "Een klas vol talenten"

Groep 5/6 is nu druk bezig om samen met meneer Wouter de film te monteren die we met de klas gemaakt hebben. De groep is verdeeld geweest in drie groepen: de makers, de spelers en de filmers. De kinderen hebben zelf voor de kleding en de attributen gezorgd en ook het filmen is door de leerlingen gedaan. We zijn benieuwd naar het eindresultaat. U ook? De film is te bewonderen op de culturele avond in groep 5/6. 
Tot maandagavond 4 november!

De drukpers

De leerlingen van groep 5/6 hebben in het atelier op een plastic plaatje hun talent gekrast. Vervolgens hebben ze inkt met een doekje in de krassen gewreven. Daarna ging de plastic plaat met inkt op een stuk papier en hierover kwam een soort matje. En dit geheel werd door de pers gedrukt. Daarbij moest je aan een groot wiel draaien. Het resultaat is op de culturele avond te bewonderen in groep 5/6. Tot maandagavond 4 november!



Wat is een vierkante meter?

De kinderen in groep 6 krijgen voor het eerst te maken met een vierkante meter. Nou dat is een vierkant waarvan de lengte en de breedte één meter zijn. Maar... zou de hele klas op één vierkante meter passen?

Samenwerking

Groep 5/6 heeft een samenwerkingsspel gespeeld op het plein. Ieder kind had een touw vast die verbonden was met een cirkel in het midden, waaraan een hanger hing. Door goed samen te werken konden de kinderen houten blokken oprapen en op elkaar stapelen. Viel de toren om, dan moest er opnieuw begonnen worden. Het lukte om een stapel van 4 blokken te bouwen, maar bij het loslaten viel de toren om...

Jarig zijn in groep 5/6

Natuurlijk willen we weten wanneer onze groepsgenootjes jarig zijn. Iedere leerling heeft een verjaardagstaart gemaakt, waar hij of zij letterlijk uitspringt!